The rebelot is a famous outline of rural gastronomy culture of Milan. By strong flavor, traditionally linked to the territory, the rabelot is a dish that takes advantage of the winter fruits of the earth. Coupled with the famous sausage is something to be missed.
Ingredients for 4 people:
2 pre cooked sausages
1 cabbage big enough
4 potatoes
4 carrots
1 L and half of vegetable broth prepared before
1 yellow onion
½ cup white wine
oil, salt
Preparation:
Cut the cabbage into strips and wash it thoroughly. Peel the potatoes and cut into cubes small enough, as well as carrots.
Take a pan and fry the onion and oil. Once it begins to brown, add the potatoes and fry lightly. Add the carrots and the cabbage, then pour in half a glass of white wine. Combined with a ladle of broth and cook until the potatoes and carrots are cooked but still crunchy. Now add the sliced sausages. Cook and serve hot
Il rabelot è un famoso contorno della cultura gastronomica contadina del milanese. Da sapore forte, tradizionalmente legato al territorio, il rabelot è un piatto che sfrutta i frutti invernali della terra. Abbinato al celebre cotechino è qualcosa da provare assolutamente.
Ingredienti per 4 persone:
2 cotechini pre cotti
1 cavolo verza abbastanza grande
4 patate
4 carote
1 litro e mezzo di brodo vegetale preparato prima
1 cipolla bionda
mezzo bicchiere di vino bianco
olio, sale
Preparazione:
Tagliate a listarelle la verza e lavatela abbondantemente. Sbucciate le patate e tagliatele a cubetti abbastanza piccoli, così come le carote.
Prendete una pentola e fate un soffritto con olio e cipolla. Una volta che avrà preso colore, unite le patate e fatele rosolare leggermente. Aggiungete le carote e la verza, quindi sfumate con mezzo bicchiere di vino bianco. Unite qualche mestolo di brodo e cuocete fino a quando le patate e le carote saranno cotte ma ancora croccanti. A questo punto aggiungete i cotechini tagliati a fette. Fate insaporire e servite caldo